العودة   منتديات صحابي > الأقسام العامة > المنتدى العام


المنتدى العام يهتم بالمواضيع المميزه و المهمه و الكبيره و العامة والتي فيها فائدة على الفرد و المجتمع.


دعوها فإنها منتنه ... صدقت يا اشرف الخلق

المنتدى العام


دعوها فإنها منتنه ... صدقت يا اشرف الخلق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيكم يا جماعه عاملين ايه ؟؟ اولا: انا مصريه علشان الكلام يبقى واضح وانا عارفه دلوقتى انه كل اللى عرف انى مصريه عمل

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 12-04-2009   المشاركة رقم: 1 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الرتبة


البيانات
التسجيل: Dec 2009
العضوية: 6493
المشاركات: 4 [+]
بمعدل : 0.00 يوميا
اخر زياره : 12-05-2009 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 10

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
بنت النيل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : المنتدى العام
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يا جماعه عاملين ايه ؟؟

اولا: انا مصريه علشان الكلام يبقى واضح
وانا عارفه دلوقتى انه كل اللى عرف انى مصريه عمل حاجه من دول
*خرج من الموضوع
*لعن المصريين واللى جابهم

===========

بس اتمنى ان كلامى اللى فعلا خارج من قلبى يدخل على قلب كل عربى مسلم كان او مسيحى

============

ثانيا : الموضوع دا بيتكلم عن "ماتش الجزائر ومصر"
=============
انا كدا تأكدت انكم بتشتمونى وتلعنونى
=============

: منتديات صحابي http://www.s7aby.com/t24802.html#post207338
بس اقرو كلامى ارجوكم وحسو كل كلمه بتقروها بمعناها
وبلاش تشوفو الكلام على انه خارج من ممثل
لكن والله الكلام دا كلام بجد وحقيقى

............................

انا هاقولك لكم على حاجه

اعذرونى لو قلت لكم انى بجد حسيت بانى بكره الجزائريين من اللى عملوه دا فى الجزائر

وحسيت انهم اهانونا جدا فى الاخر

بس انا متأكده انكم هاتراعو كلامى دا

وانه كلامى دا حقيقى

انا سمعت انه الجزائريين كانو جايبيين سكاكين وطوب وقعدو يحدفو المصريين بيه فى السودان ومصر والحاجات دى




بس انا لما سمعت الاعلام الاسرائيلى وهو بيتكلم علينا


عرفت انه "وراء كل مصيبه وكارثه وفضيحه ...يهود "

على رأى هتلر


وانه التوقيع اللى حصل بين البلدين دا كان من يهود

عارفين قالو علينا ايه ؟؟

قالو علينا


" هههه ... العرب هادول والله مابيعرفوا الفرق بين ((مباراة كره قدم)) ، و((حرب قكرة القدم))

هادول فشله حقيرين"
=====================
انا عارفه وانتو عارفين مهما كانت الفئه الوحشه فى الشعب كبيرة
اكيد فى فئه حلوة ولو صغيره
==================
ومأظنش ابدا انكم بتكرهونا
لاننا عرب
والكلمة دى بجد مش اى حاجه يعنى
احنا عرب
كنا فى يوم من الايام دوله واحده


وماكنش فى حاجه اسمها

دول بيينا


احنا كنا دوله واحده


افتكرو ايام لما كنا من غير حدود


ايام الحكم الاسلامى
================
دعوها فإنها منتنه صدقت يا src1255600217.jpg
دعوها فإنها منتنه صدقت يا arab_world.gif

الصور دى يمكن حد فينا "مصرى او جزائرى"
يحس فعلا ان الموضوع مش سهل



مش ممكن انك تشتم مصرى او تشتم جزائرى

: منتديات صحابي http://www.s7aby.com/showthread.php?p=207338
مش ممكن ..!!
اه مش ممكن
ممنوع كمان
عارف ليه ؟؟؟
لان فى حاجه اسمها حب
واحنا اكتر ناس عارفين يعنى ايه حب ..
حب العربى لاخيه
زى حب المسلم لاخيه
==========

بمناسبة مسلم بقى
دعوها فإنها منتنه صدقت يا 12580056511.jpg

النبى محمد "عليه فضل الصلاه والسلام"
قال:دعوها فإنها منتنه ..!!
=============
جاء في صحيح البخاري
رجلان من المهاجرين والأنصار تشاجرا
فَقَالَ الأَنْصَارِىُّيَا لَلأَنْصَارِ. وَقَالَ الْمُهَاجِرِىُّيَا لَلْمُهَاجِرِينَ
فَسَمِعَ ذَاكَ رَسُولُ اللَّه صلى الله عليه وسلم فَقَالَ
مَابَالُ دَعْوَى جَاهِلِيَّةٍ
قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ كَسَعَ رَجُلٌ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ رَجُلاً مِنَ الأَنْصَارِ .
فَقَالَ
دَعُوهَا فَإِنَّهَا مُنْتِنَةٌ


==========================
انتو عارفين يا جماعه
انا كلامى دا والله ماهاينتهى

،
،
،

اخى الكريم : الجزائرى ...

والله انى احبك فى الله "بسبب عروبتنا"
وانى اعلم والله لو انى عرفتك حقا
لسوف اعشقك عشقا ...
وهذا ليس كلام عقلى
لكن قلبى

اخى الفاضل :

لقد قلت لك قول الرسول فى قولك : انا جزائرى من اجل التعالى والتفاخر ..
واقول لك قول الله تعالى فى هذا الامر :
ان اكرمكم عن الله اتقاكم (الحجرات ،ايــ13ــه)

والان


اختار


هل تريد ان تكون من الذى قال عنه الرسول : منتنه !!


انا مصرى وانت جزائرى


لغتنا مشتركه


تاريخنا مشترك


ديانتنا مشترك


ارضنا مشتركه

ولو قلنا


قلبنا


لن يكون كذبا


فقلبنا مشترك بيننا ايضا


فكيف تجعل "مباراه لكرة القدم"

تقطع علاقات طيبه بين دولتين احبو بعضهم بعضا

وساندو بعضهم بعضا






اخى الكريم: المصرى

احب ان اقول لك

ان ما حدث يجب ان نفوته تلك المره

===============

اخى الفاضل :

المصرى

الجزائرى

العربى

المسلم

او

المسيحى

============

اما يجب ان نفعل ما فعلناه مع بعضنا
مع يهود
يكرهوننا علننا
اما يجب ان نغضب من اجل هؤلاء الفلسطينيين
الذين يموتون
جوعا
قتلا
تعذيبا
قهرا

اما يجب ان نحزن لهؤلاء
اطفال
تتيتم
وامهات
تترمل

=============

كلامى دا من قلبى

وهاكتبه بالمصريه بتاعتى

والعربيه بتاعتنا

=============

انا عارفه انكم هاتتفهمو كلامى اللى فات دا كله

وهاتحبو اكيد انكم هاتردو عليه بالايجاب مش السلب ابدا

=============

كلامى لكم

علشان خوفنا على العلاقات الطيبه

اللى بين مصر والجزائر

وكمان والله

زعل

على حال العرب

وعلى حال المسلمين

بس عايزه افرجكم صورة
























دعوها فإنها منتنه صدقت يا gaza-death.jpg




تأملوها شويه

،
،
،
،


وحسو لو انت ، اختك ، اخوك ، ابوك ، ...امك .

فى المكان دا

طبعا بعيد الشر عننا ربنا ما يورينا ابدا

بس

مجرد احساس




دعوها فإنها منتنه صدقت يا gaza0.jpg

،
،
،
،

تخيل انك هنا شايل اخوك

شايل اختك

ابوك

امك

.....

صعبه مش كدا



طب ايه رأيكم
دعوها فإنها منتنه صدقت يا 7619.imgcache.jpg

ايه رايكم لو خليناها

،
،
،
،

بدل مباراة مصر والجزائر

نخليها لقاء الاخوة

ههههههههههههه

والله كلامى بجد

ايه رأيكم من النهاردا ان احنا نخلى لقاء البلدين فى الماتش دا
يبقى





لقاء الاخوه
لقاء الاحبه

دعوها فإنها منتنه صدقت يا 090918203056qKoF.jpg

دا علم الجزائر

الحر

الحبيب

عارفين اخوه مين؟؟

اخوه العلم دا

دعوها فإنها منتنه صدقت يا Brief_ar-200643081633_EG.jpg

علم مصر

الدوله العربيه

الشقيقه

المحبه

================

دعوها فإنها منتنه صدقت يا algeria.jpg دعوها فإنها منتنه صدقت يا egypt.jpg



لو كان كلامى وصل لقلبكم

انا عندى فكرة حلوة اوى

هانعمل حمله !!

حمله عربيه

مصريه جزائريه

او

جزائريه مصريه

===============

اسم الحمله : دعوها فإنها منتنه ...

"انا عربى" تؤتؤتؤتؤ

انا مسلم ... كدا صح


الحمله دى عباره عن احساس

الحمله دى حمله فى قلوبنا احنا العرب

لازم نحسها

ونقومها فينا


والسبب

على الاقل

نصرة فلسطين

ورفع منظرنا "العرب" ادام العالم

وبذات

اسرائيل



ارجوكم

ارجوكم

ارجوكم

ارجوكم


مصر والجزائر بلاد عربيه

مالهاش الا بعضها

سامحو كل اللى حصل من المصريين

سامحو كل اللى حصل من الجزائريين

احنا عرب

ماتسامحوش اليهود

ماتسامحوش الصهاينه

الاسرائيليين

============

،
،
،
،

كلامى بجد مالوش نهايه

لكن لازم كلنا نحس فعلا

بالغلطه اللى ارتكبناها كلنا

==================














شكرا جدا لكل اللى قرأو الموضوع

واتمنى ان الفكرة تكون وصل لكم

انا

اسراء

العربيه

المسلمه

========

اختك انت

العربى

المسلم

شكرا جدا

سلامو عليكم:Falcan[1]:




]u,ih tYkih lkjki >>> w]rj dh havt hgogr










عرض البوم صور بنت النيل   رد مع اقتباس

قديم 12-04-2009   المشاركة رقم: 2 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الرتبة
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية بنت الصحراء


البيانات
التسجيل: Sep 2008
العضوية: 3209
المشاركات: 15,271 [+]
بمعدل : 4.52 يوميا
اخر زياره : 08-07-2011 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 2500

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
بنت الصحراء غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بنت النيل المنتدى : المنتدى العام
افتراضي

بارك الله فيك اختي على الموضوع الرائع
نحن لا نكره كل المصريين ولكن نحتقر بمن مس بأعلامنا كبلد وخاصة الشهداء وهته التي حزت ولا زالت تحز في قلبي كثيرا
جزاك الله خير الجزاء اختي










عرض البوم صور بنت الصحراء   رد مع اقتباس
قديم 12-04-2009   المشاركة رقم: 3 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الرتبة


البيانات
التسجيل: Dec 2009
العضوية: 6493
المشاركات: 4 [+]
بمعدل : 0.00 يوميا
اخر زياره : 12-05-2009 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 10

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
بنت النيل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بنت النيل المنتدى : المنتدى العام
افتراضي

جزاكى الله خيرا

والله اتمنى ان يكون الجزائريين كلهم كدا

بس انا منتظرة ان المنتدى كله يرد على الموضوع









عرض البوم صور بنت النيل   رد مع اقتباس
قديم 12-05-2009   المشاركة رقم: 4 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الرتبة


البيانات
التسجيل: Dec 2009
العضوية: 6493
المشاركات: 4 [+]
بمعدل : 0.00 يوميا
اخر زياره : 12-05-2009 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 10

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
بنت النيل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بنت النيل المنتدى : المنتدى العام
افتراضي

هو الكلام مش عاجب الجزائريين ولا ايه ؟؟

للدرجه دى من العداوه شلتو لنا ؟؟









عرض البوم صور بنت النيل   رد مع اقتباس
قديم 12-06-2009   المشاركة رقم: 5 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
:: المدير العام ::
الرتبة
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية Dzayerna


البيانات
التسجيل: Aug 2009
العضوية: 5342
المشاركات: 18,093 [+]
بمعدل : 5.96 يوميا
اخر زياره : 05-31-2013 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 1893

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
Dzayerna غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بنت النيل المنتدى : المنتدى العام
افتراضي




لا عداوة ولا شيء ا اختي انا اول وصلت متاخر قليلا على منتدى بارك الله فيك يا اختي بنت مصر
وا نضل شعبين متامسكين معا بعضنا يا اختي الفاضلة









عرض البوم صور Dzayerna   رد مع اقتباس
قديم 12-08-2009   المشاركة رقم: 6 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الرتبة
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية سوزان


البيانات
التسجيل: Sep 2009
العضوية: 10306
المشاركات: 10,711 [+]
بمعدل : 3.55 يوميا
اخر زياره : 04-01-2013 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 133

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
سوزان غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بنت النيل المنتدى : المنتدى العام
افتراضي

شكرا لكي يا بنت النيل و الاهرامات نحن اخوة شعوب لم تفرقنا الرياح فهل تفرقنا مبارات؟؟؟؟؟









عرض البوم صور سوزان   رد مع اقتباس
قديم 12-08-2009   المشاركة رقم: 7 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
:: رفيق الدرب ::
الرتبة
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية عبـد الواحـد


البيانات
التسجيل: Dec 2007
العضوية: 477
المشاركات: 12,182 [+]
بمعدل : 3.32 يوميا
اخر زياره : 05-14-2013 [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 141

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
عبـد الواحـد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بنت النيل المنتدى : المنتدى العام
افتراضي

و الله يا اختي الفاضلة كلامك جميل ياريت كل المصريين مثلك
لكن في بداية حديثك عن المشكلة لم تذكري ما فعله الانصار في القاهرة و لا اقول المصريون
و ذكرتي ان الجزائريين قدموا للسودان و معاهم مطاوي و طوب
صورة المطاوي المزعومة كذبتها كل وسائل الإعلام في العالم و كذالك العقلاء في مصر لأن الصورة التي اضهرها الإعلام المصري كانت مضاهرة للعدوان على غزة
و الصورة واضحة فيها سحب و اشجار خضراء و ليست في السودان
يا اختي الفاضلة عندما يتقدم احد للصلح فلا بد ان يقول الحقيقة كاملة
اختي العزيزة نحن لا نكره المصريين حتى هذه الساعة بل بالعكس نحن اخوة و كما يقول المثل المصري (عمرو الدم ما يرجع ميّا)
اشكرك اختي على الموضوع و اتمنى ان تزول هذه الازمة









عرض البوم صور عبـد الواحـد   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الكلمة الطيبة صدقة hocine-tem منتدى ألـفتاوى الـشرعية 6 01-12-2011 11:31 PM
~¤¦¦§¦¦¤~ عيـــــــــد ميلاد اشرف ~¤¦¦§¦¦¤~ Sami Captive منتدى التهاني 5 05-07-2010 01:45 PM
المطلك: هل حل المشكلة الامنية يكمن في نقل معسكر اشرف الى بغداد؟! محارب الجزائر منتدى أخبار الجزائر [ DJAZAIRNEWS ] 0 12-13-2009 05:34 PM
ادعو يا ...... فدعاء صدقة سوزان المنتدى العام 16 09-26-2009 02:47 PM
اهلا بي بينكم, يا اشرف الناس علي حيدر بيرين منتدى الاعضاء الجدد 7 08-19-2007 01:17 PM


الساعة الآن 10:55 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1 TranZ By Almuhajir
new notificatio by 9adq_ala7sas
جميع حقوق محفوظة لشبكة صحابي لكل جزائرين والعرب

//

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302